BEHIND THE SCENES INTERVIEW: BATUL LOOMANS

Onder de noemer ”Ik vlieg met Garuda Indonesia” laten wij de komende weken een aantal van onze Frequent Flyers aan het woord. Variërend van een creatieve ondernemer, internationale zakenman tot aan een avontuurlijk jong gezin en inspirerende do-good-er. Deze brand ambassadors vertellen en tonen, aan de hand van vier beelden en vier filmpjes, waarom zij graag vliegen met Garuda Indonesia.

Batul Loomans is de Founder van het wereldbermoede sieradenmerk Buddha To Buddha en woont in zijn droomhuis op Bali, het prachteiland waar ieder sieraad met ambacht en verfijning wordt gemaakt. ”Op Bali voel
ik me thuis. Hier word ik elke dag gevoed, eigenlijk door elke Balinees die ik ontmoet.” Klik hier voor zijn film.


Hoe was het voor u om constant gevolgd te worden door een cameraploeg?
‘’In het begin was het natuurlijk wennen met cameraman Richard zoemend om me heen. Gelukkig ging dat onwennige gevoel snel over. Richard was net als een vertrouwde broer die achter z’n camera met mij mee keek. Zodoende kon ik ontspannen en mezelf zijn. Tegelijkertijd is het een prachtig idee dat ik deze, voor mij, bekende plek Bali nu kan delen met mijn familie, vrienden, kennissen – maar ook met onbekenden.’’

Kunt u een hilarisch/memorabel ‘achter de schermen’ moment met ons delen?
‘’Als er een camera in de buurt is gaan mensen hele grappige dingen doen. Zo ook op Bali. Een dansende rijstboer midden op de sawa’s in Ubud was toch echt het hoogtepunt. De tandeloze glimlach die daarna volgde is er één om nooit te vergeten. Zoiets is tevens kenmerkend voor de pure schoonheid van Bali.’’

Hoe heeft u het ervaren om uzelf terug te zien in de landelijke campagne van Garuda Indonesia?
‘’Op het moment dat de campagne live ging in Nederland zat ik zelf in India, dus helaas heb ik de campagne niet door het land zien hangen. Dat een oude buurjongen de Abri zag op het station in Groningen, zich verslikte in zijn broodje (bij het zien van mijn grote campagnebeeld), en me daarna belde is best grappig.’’

Wat zijn de reacties van de nabij omgeving, op de campagne van Garuda Indonesia?
‘’De reacties naar aanleiding van de campagne zijn hartverwarmend. Veel mensen weten dat ik vaak op Bali ben, maar kunnen toch moeilijk een beeld krijgen van wat ik precies doe. Nu hebben ze als het ware over mijn schouder meegekeken. Men vindt het inspirerend en mooi gefilmd. Dat was ook de bedoeling.’’

Wat is u het meest bijgebleven van de campagnereis met Garuda Indonesia?
‘’Ik heb bewondering voor de algehele voorbereiding en expliciete uitvoering van de Garuda Indonesia crew. Voorafgaand zijn er meerdere meetings in Amsterdam geweest en ik wist meteen dat ik in goede handen was. Op de vraag of ik mee wilde werken aan deze campagne hoefde ik dan ook niet lang na te denken. Productioneel gezien zal de ochtend shoot in de rijstvelden van Ubud me altijd bijblijven. De weerspiegelingen van de lucht in het water waren adembenemend. De rust die daar rondzweeft op het moment dat alles wakker wordt is één van de vele redenen dat ik Indonesië in m’n hart heb gesloten.’’

Wanneer staat uw eerst volgende trip naar Indonesië op de agenda?
‘’We zijn op dit moment bezig met het sponsoren van een prachtig project van de stichting Bali Children (www.balichildren.com). In een notendop komen zij op voor de belangen van de kansloze kinderen in het Noorden van Bali. Kinderen die het een stuk minder goed hebben dan wij in Nederland. We zijn een paar jaar bezig geweest om het juiste initiatief te vinden en geloven echt dat dit het is! Margreth Berry, de oprichtster van Bali Children, is een bijzonder persoon. Ze is heel erg gepassioneerd over wat ze doet  en heeft in een korte tijd goede resultaten geboekt. Garuda Indonesia is zeker welkom om haar te volgen.’’

Over Redactie

Speak Your Mind

Tell us what you're thinking...
and oh, if you want a pic to show with your comment, go get a gravatar!